Przeszkoda przełącznika pasa bezpieczeństwa. Czasami lampka poduszki powietrznej zapala się na desce rozdzielczej z powodu prostych i łatwych do rozwiązania problemów. Na przykład, gdy małe zanieczyszczenia lub okruchy utkną w klamrze pasa, co z kolei zakłóca działanie przełącznika pasa bezpieczeństwa. Zły kontakt spowoduje fałszywe ostrzeżenie, które jest bezpośrednio związane z poduszką powietrzną. Pierwsza rzecz, którą powinieneś zrobić, gdy miga lampka SRS to sprawdzić i upewnić się, że nic nie przeszkadza w przełączniku.
Uszkodzona pętla poduszki kierownicy (sprężyna zegarowa SRS). Pióropusz to cienka taśma ochronna, która z czasem ulega zużyciu. Dzięki tym opaskom kierownica utrzymuje połączenie z poduszką powietrzną, klaksonem i układem elektrycznym. Jeśli kabel jest zużyty, zaświeci się sygnał ostrzegawczy.
Naruszenie integralności systemu bezpieczeństwa, uszkodzenie jednostki sterującej SRS AIRBAG, czujników uderzenia, w wyniku nieostrożnego strojenia, naprawy drzwi i nadwozia, wymiany foteli samochodowych, montażu elementów alarmowych.
Uszkodzony czujnik pasażera. Regulowane fotele mają przewody, które łączą je z czujnikiem. Ciągłe dostosowywanie foteli i przyklejanie się do nich przedmiotów może z czasem powodować ich odklejanie się i zużycie.
Zużyta lub nieprawidłowo zainstalowana bateria, rozładowana bateria rezerwowa. W niektórych samochodach system SRS wyposażony jest we własną baterię zapasową, która jest niezbędna do działania w sytuacjach awaryjnych, w tym podczas kolizji. Rozładowany akumulator zapasowy może również powodować zapalenie się lampki SRS.
Wcześniejsze wypadki. Drobne kolizje mogą uruchomić czujniki, co spowoduję błąd. Siła uderzenia może nie wystarczyć do odpalenia poduszki, ale błąd (w pamięci centrali) wystarczy, aby zaświeciła się kontrolka SRS.
Zwarcie w okablowaniu, przepalony bezpiecznik, utlenione styki.
Awaria układu elektronicznego spowodowana zamoczeniem czujników, dostaniem się wilgoci do wnętrza elementów po umyciu, ulewnym deszczem, zalaniem samochodu.
Pamięć elektronicznej jednostki sterującej nie jest resetowana po przywróceniu poduszek powietrznych.
Koniec okresu użytkowania nabojów pirotechnicznych lub poduszek powietrznych (ponad 10 lat).